A szépségipari márka, hogy jobban megértse a nők szépséghez való
viszonyát, 2010-ben 20 országban végzett kutatásában arra kereste a
választ, hogy hogyan kapcsolódik össze a szépség, a szépségápolás és a boldogság.
Világszerte a nők több mint fele (54%) egyetért abban, hogy a nők önmaguk legnagyobb kritikusai,
így ez a 672 millió nő emiatt nem is tudja kiaknázni a bennük rejlő
szépségpotenciált. Miközben a nők többsége a világon külső tényezők
hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (59%), majdnem harmaduk (32%)
bevallja, hogy saját elvárásaik gyakorolják rájuk a legnagyobb nyomást.
Ez a saját magukra rákényszerített bizonytalanság nagyobb, mint akár a
társadalom (12%), akár a barátok és család (6%) vagy a média (6%)
nyomása.
A kutatás egy szépségparadoxonra is fényt derített: miközben a nők 80%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, saját magát csupán 4%-uk tartja szépnek.
Bár ez utóbbi szám 2%-ról megduplázódott az eredeti 2004-es kutatás
óta, a legtöbben még mindig nem találnak magukban semmit, amit szépnek
mondanának. Ráadásul 72%-uk úgy gondolja, hogy azok a nők a legszebbek,
akik kihozzák magukból a legtöbbet, mégis majdnem felük úgy érzi, hogy
ezt ők nem teszik meg még akkor sem, ha tisztában vannak vele, hogy
jobban is kinézhetnének.
Az, hogy a nők mit gondolnak a saját kinézetükről, nagyban
befolyásolhatja az önképüket és a boldogságukat. A Dove minden nőt arra
szeretne ösztönözni, hogy pozitív kapcsolatot alakítson ki saját
szépségével, ezáltal javuljon az önképük és felfedezzék a bennük rejlő
szépséget. Egy ilyen világban a szépség az önbizalom, és nem a
bizonytalanság forrása lehet.
Forrás: http://www.bien.hu/a-nok-4-szazaleka-tartja-magat-szepnek/szepseg/arc-test/115463
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése